vray, aye
■
Veritable, qui est conforme à la verité. Cette union est vraye. cette proposition sera tousjours vraye. le bruit qui court est-il vray ? cela n’est pas vray. dites nous des choses vrayes si vous voulez qu’on vous croye. cette nouvelle n’est pas vraye.
On dit qu’Un homme est vray, pour dire, qu’Il parle & qu’il agit sans desguisement.
■
Vray, Signifie aussi Qui est tel qu’il doit estre, qui a toutes les qualités essentielles à sa nature ; & en ce sens il se met le plus souvent avant le substantif. Le vray Dieu. vray or, vray marbre. vrayes perles. vray diamant. vray ami. vray Poëte. vray Capitaine.
Dans les choses morales Vray se met quelquefois avant le substantif. La vraye cause. le vray sujet. le vray motif, pour dire simplement, L’unique, & quelquefois le principal.
On dit Voilà la vraye place de ce tableau. c’est une vraye charge pour cet homme-là. voilà des rubans de la vraye couleur qu’il falloit à son habit, &c. pour dire, La place, la charge, la couleur convenable.
On dit par exaggeration qu’Un homme est un vray cheval, un vray singe, un vray lion, pour dire, que Cet homme a une partie des qualités du singe, du cheval & du lion.
■
Vray, Est quelquefois substantif. Cet homme ne dit pas tousjours vray. il n’y a pas un mot de vray. voilà le vray. discerner le vray d’avec le faux. advouez le vray. dites le vray. à vous dire le vray. à dire vray. à vray dire.
On dit, pour affirmer quelque chose, Aussi vray qu’il est jour. vray comme il faut mourir. aussi vray que nous sommes icy, &c.
Parler vray, dire vray, C’est dire la verité, parler conformément à la verité.
Vous pouvez cliquer sur n’importe quel mot pour naviguer dans le dictionnaire.
VOISINAGE ALPHABÉTIQUE
- voussure, n. f.
- voûte, n. f.
- voûter, v. tr.
- voyage, n. m.
- voyager, v. intr.
- voyageur, euse, n.
- voyant, ante, adj.
- voyelle, n. f.
- voyer, n. m.
- voyou, n. m.
- vrai, aie, adj.
- vraiment, adv.
- vraisemblable, adj.
- vraisemblablement, adv.
- vraisemblance, n. f.
- vraisemblant, ante, adj. [2e édition]
- vreder, v. intr. [5e édition]
- vrille, n. f.
- vrombir, v. intr.
- vrombissement, n. m.