advoüer

1re édition

ADVOUER.

v. a. (le d ne se prononce pas.)
■  Confesser & reconnoistre qu’une chose est veritable, en demeurer d’accord. Advoüer le fait, le crime. advoüer ingenûment, franchement. il a tout advoüé. advoüez-moy la verité. advoüez le vray. je vous advouë mon foible, mon ignorance. je vous advouë que je n’y connois rien. il faut advoüer que cet homme est bien estourdy.
On dit proverb. & fig. Advouër la dette, pour dire, Reconnoistre qu’on a tort.
Avouër sign. aussi, Reconnoistre une chose pour sienne. On doutoit de l’Auteur de cette piece, mais un tel l’advouë. il l’a advoué pour son fils.
Il signifie aussi, Autoriser une chose, declarer qu’on l’approuve, soit qu’elle ait esté faite par nostre ordre, ou non. J’advoüeray tout ce qu’il fera. je l’advoüeray de tout ce qu’il fera. il en sera bien advoüé.
S’advoüer de quelqu’un. C’est se renommer, s’authoriser de quelqu’un. Quand je seray là, je m’advoüeray de vous. on ne le connoissoit point, & il s’advoüa d’un tel.
Advoüé, ée. part. pass. Il a les significations de son verbe.
Adveu. s. m. v. (le d ne se prononce point.) Confession, action par laquelle on advoüe. Il paroist par son adveu mesme, par son propre adveu.
Il signifie aussi, Approbation de ce qui a esté fait en nostre nom, ou en vertu de nostre pouvoir. J’ay entrepris cela sous vostre adveu. il a l’adveu de ses parents pour ce mariage.
Adveu est aussi, Une reconnoissance qu’on donne à un Seigneur des terres qu’on tient de luy. Rendre adveu. bailler par adveu, & denombrement.
On appelle, Homme sans adveu, Un vagabond que personne ne veut advouër ny reconnoistre.
Desadvoüer. v. a. Nier d’avoir dit ou fait quelque chose. Vous l’avez dit, vous n’oseriez le desadvoüer. la premiere fois il avoit tout confessé, mais sur la sellette, il a tout desadvoué.
p. 14Il signifie aussi, Ne vouloir pas reconnoistre une chose pour sienne. Desadvoüer un livre. desadvoüer son seing. desadvoüer quelqu’un pour son parent. cette mere desnaturée a desadvoüé son enfant.
Il veut dire aussi, Ne reconnoistre pas qu’une chose ait esté faite par nostre ordre. Je desadvoüe tout ce qu’il a fait, ou plus elegamment. Je le desadvouë de tout ce qu’il a fait. il a desadvoüé son Ambassadeur, son Agent, son Procureur.
Desadvoüé, ée. part. pass. Il a les significations de son verbe.
Desadveu. s. m. v. Denegation. Il fit un desadveu de tout ce qu’il avoit dit.
Il sign. aussi, Declaration par laquelle on tesmoigne n’approuver pas ce qu’un autre a dit ou fait pour nous. Cela est sujet à desadveu.
Vous pouvez cliquer sur n’importe quel mot pour naviguer dans le dictionnaire.