tost

1re édition

TOST.

adv.
■  Promptement, viste. Allez tost. revenez tost. tost ou tard. il faut mourir tost ou tard. tost ou tard les meschans sont punis. cela n’a pas esté fait assez tost. il est arrivé assez tost pour … il est mort trop tost pour le bien de sa famille. il s’est declaré trop tost. vous ne sçauriez venir trop tost. il ne viendra pas si-tost. vostre affaire ne sera pas si-tost finie que la mienne. je n’arriveray pas si-tost que vous. il estoit venu plustost que moy. il sera hors d’affaire plustost que les autres. son procez sera plustost jugé que le mien.
Aussi-tost. adv. Dans le mesme temps, dans le moment. Il donna ses ordres, & ils furent executez aussi-tost. il receut cette nouvelle & aussi-tost il partit.
On dit prov. Aussi-tost dit, aussi-tost fait, pour marquer une grande promptitude dans l’execution. Aussi-tost pris, aussi-tost pendu, pour marquer une prompte expedition.
Aussi-tost, sign. quelquefois, Aussi aisément, aussi volontiers. j’entendrois aussi-tost de l’Hebreu que ce langage-là. il prendroit aussitost la lune avec les dents, que de venir about de cette entreprise. je luy donnerois aussi-tost tout mon bien que de luy accorder cela.
Il se joint souvent avec la particule, que, & sign. Dés que, dans le mesme temps que. aussi-tost que cela fut reglé, on travailla à l’execution. aussi-tost que les portes furent ouvertes tout le monde entra en foule.
Si-tost que, se prend dans le mesme sens. Si-tost qu’il fut mort, ce fut une consternation generale. si-tost que ce procez sera jugé. si-tost qu’il sera de retour.
Bien tost. adv. Dans peu de temps. Cet ouvrage sera bien-tost achevé. il se repentira bientost de la faute qu’il a faite.
Plustost. adv. Qui sert à marquer le choix, l’election de quelque chose ; ainsi on dit, Plustost mourir que de faire une lascheté : je mourray plustost que de le souffrir. je mourrois plustost mille fois.
Tantost. adv. Dans peu de temps ; & ce temps ne s’estend pas ordinairement au-delà de la journée. Je l’ay veu ce matin, & je le reverray encore tantost. j’auray fini cela tantost. j’en seray quitte tantost.
Tantost, se prend aussi, Pour un temps plus indeterminé, & les verbes que l’on y joint, se mettent ordinairement au present. Ce bastiment est tantost achevé. la circonvallation est tantost faite. ce livre est tantost fini. j’en suis tantost quitte. il est tantost nuit.
Tantost, redoublé marque plusieurs changemens consecutifs. Il se porte tantost bien, tantost mal. il est tantost d’un avis, tantost d’un autre. il est tantost gay, tantost triste ; tantost devot, tantost libertin.
Vous pouvez cliquer sur n’importe quel mot pour naviguer dans le dictionnaire.